Известие

Collapse
No announcement yet.

Вариатор или нещо друго?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вариатор или нещо друго?

    Здравейте колеги.

    Значи проблема е следния. Колата е Алфа Ромео 156 2.0 ТС
    Една сутрин ми светна лампичката (червената като пръскаща дюза на оборотомера под цифрата
    И така почнаха неволите. На следващия ден започна да чатка като много стар дизел, че и по зле.
    Последва презацепване на ангренажен ремък с Пети, както си му е реда. Имаше леко изоставане на разпределителния вал на всмукателните клапани. След зацепването всичко беше Ок, дразнещия шум изчезна, и светещата дюза изгасна. След известно каране и, хоп дюзата отново светна и след още каране и шума на дизелов автомобил отново се върна. Последва ново презацепване на ангренажен ремък пак с пети. И така един ден каране в града и на другия ден, пак светеща дюза и след това шума на дизел.
    След което последва смяна на вариатора с друг, от друга Алфа-работещ(по инфо на продавача). И така пак всичко уж ок и след ден два каране, и пак същата работа. Пак светва първо дюзата и след още малко каране, и пак шума на дизел се завръща.
    Ако някой има някакви идеи може да сподели.

  • #2
    Смени ремъка. И смени майстора. С тия неща шега не бива.

    Comment


    • #3
      Майстора го смених. А ремъка е нов от миналата година. Но все пак ще го проверим.

      Comment


      • #4
        Коя е годината на производство? Направихте ли диагностика да видите каква грешка е записала след светването на дюзата?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Коя е годината на производство? Направихте ли диагностика да видите каква грешка е записала след светването на дюзата?
          Ето правилният въпрос

          Comment


          • #6
            Не сме правили още диагностика, но ще направим и ще пиша. Годината на производство е 1997.

            Comment


            • #7
              Изключи клапана на вариатора и ако тракането е от него, би трябвало да изчезне.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Изключи клапана на вариатора и ако тракането е от него, би трябвало да изчезне.
                Ок. Още утре ще извадя буксата на клапана, и ще видим резултата.

                Comment


                • #9
                  Днес разкачих буксата на соленоида. Няма подобрение

                  Comment


                  • #10
                    Направете диагностика. Подозирам, че записва грешка за фазовия датчик. Случайно да се забелязва увеличен разход на гориво и да мирише на неизгорял бензин?


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      И при двете презацепвания на ремъка ли имаше разминаване? Това че ремъка е на една година, не означава че не е ментак. Обтяжната ролка/и сменене ли е?

                      Comment


                      • #12
                        Да и при трите презацепвания. Първия път като наложихме петите и гърбиците на валовете на точното място, буталото на първи цилиндър не беше на горна мъртва точка, а на 4-5 мм надолу след като вече е минало ГМТ.
                        Last edited by franki1; d.m.y г., 13:25.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от franki1 Покажи съобщение
                          Да и при трите презацепвания. Първия път като наложихме петите и гърбиците на влаковете на точното място, буталото на първи цилиндър не беше на горна мъртва точка, а на 4-5 мм надолу след като вече е минало ГМТ.
                          Беше споменал, че само всмукателния вал изоставал а сега разбирам, че и двата. Това е важно да го уточним. Тъй като изключвам да е прескочил зъб, ако и двата вала изостават, аз бих насочил вниманието си към шпонката на ангренажното колело на коляновия вал. Особено ако има записана грешка за фазовия датчик.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Беше споменал, че само всмукателния вал изоставал а сега разбирам, че и двата. Това е важно да го уточним. Тъй като изключвам да е прескочил зъб, ако и двата вала изостават, аз бих насочил вниманието си към шпонката на ангренажното колело на коляновия вал. Особено ако има записана грешка за фазовия датчик.
                            Имаше изоставане само на вала на всмукателните клапани. Иначе миналата година точно шпионката на зъбното колело към коляновя вал беше заминала от разхлабване на болта който стяга колелото. Тогава смених 14 клапана.
                            Last edited by franki1; d.m.y г., 13:35.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от franki1 Покажи съобщение
                              Имаше изоставане само на вала на всмукателните клапани. Иначе миналата година точно шпионката на зъбното колело към коляновя вал беше заминала от разхлабване на болта който стяга колелото. Тогава смених 14 клапана.
                              Колко беше изоставането? Имаше ли цял зъб? За да изостане само всмукателния вал, според мен, или вариаторът не е бил добре стегнат към вала или не са били добре стегнати болтовете, които крепят ангренажното колело към вариатора или ремъкът не е бил добре опънат между двата разпределителни вала.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X